fredag den 22. maj 2009

Så blev det endelig fredag

Har gået og ventet og ventet i hele 8uger!!! det er altså rigtig lang tid!!!!
For 8uger siden var jeg på besøg hos louise, havde jo lovet at være jordemoder for vores fælles hund Freya. Og så kom tiden at hun skulle føde... og fødte en, to, tre og fire.... i farverne tricolour, bi-blue og sort-hvid.... og jeg kunne mærke at der var en til;)
Inden den sidste blev født kiggede jeg intenst på Freya og sagde, så min pige nu føder du mig en blue-merle pige, så har vi alle de mulige farve du kan give... og inden for fem min havde hun født........
en blue-merle pige....
Til min mor, som jeg var i sms-kontakt med under hele fødslen, hun skulle jo også vide, hvordan det hele gik for freya, tja... til hende kunne jeg kun skrive - ups!!!! det her er ikke godt! ;)
Louise begyndte bare at grine, fordi jeg kunne kun sige igen ups, og se på det lille dyr, der med det samme ville have noget at spise.
Kort sagt jeg faldt pladask for hende, våd, lille og helt nyfødt og i mit hoved var kun en tanke hende, måtte jeg eje....
Den næste uge gik jeg og prøvede at overtale mig selv både til at få hende og til ikke at få hende, og derefter kom turen til at overtale mine forældre....
Det lykkedes sådan nogenlunde, for idag hentede jeg min lille Dahlí hjem;) hun var blevet rigtig dejlig, og jeg har næsten ikke kunnet vente til at få hende hjem;)
hun var bare så dygtig på den lange tur fra Jedsted til Nakskov, hun sov det meste af turen, og hvor vi gjorde holdt, kom hun udenfor at tissede på græsset ligesom jeg håbede, at hun ville gøre.
Hun klarede også sin første færgetur (spodsbjerg - tårs), hvor hun mere eller mindre charmerede sig ind i alles hjerter.
Og så endelig kunne jeg kl 17.15 åbne bildøren og lade hende tage de første skridt i hendes nye hjem, ellere rettere det ene af hendes nye hjem (hun kommer også til at være en del i svogerslev), og stille og roligt mødte hun så resten af hundebanden.
Både hun og hele ahl's banden tog imod hinanden med knusende ro, og det hele gik uden problemer.
hun har nu klaret sit første måltid mad og ligger i sit bur og sover, forhåbentlig hele natten igennem;)
Dahlí er min første blue-merle sheltie i 9år efter jeg mistede min gamle Blui, mor har hendes blue-merle farmand - Krispin, men han er jo ikke min egen, det er Dahlí.
Jeg er spændt på hendes fremtid, mine håb og drømme er udstilling og minimum Rally-træning og evt prøver. Forhåbentlig kan jeg komme af med min skræk for LP-prøver, for så kan vi forhåbentlig også der sparke r.. ;)
Men lige nu vil jeg nyde mit lille nye barn, og yngste skud på stammen: Voicy's Dahlí ;)


Today was finally the day, that I have been waiting for for exactly 8 weeks;) Today was the day I could bring my new Blue-merle girl Dahlí home.
After helping her to this world I fell within seconds in love with that little wet thing, and yeah i spent the next week trying to convince myself that I should have her, and then I used 2 more weeks in getting my parents to accept her;)
And now I could finally get her home, the trip went quite well, she slept most of the time.
The Ahl's gang took the puppie adding really well and she is getting accepted into the gang.
Im exited for the future with her, my plans concerns Showing, but also Rally and maybe obedience, so lets see what happens;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar