onsdag den 20. maj 2009

Ormekur og klar til hvalpebesøg....

Pyh... hvalpene har fået ormekur... og det faldt bestemt ikke i god jord!!!
Nej fy da for noget at få i munden... De blev som små orme i hænderne på mig, da de fik ormemidlet i munden, at virre med hovedet og spytte og hvad de ikke kunne af kunstner for at få det ud af munden igen - heldigvis har jeg lidt træning i det, så minimum 2/3 røg ned i maven på dem og ikke ud over mig, mit tøj osv;) Mor Feo så bekymret til og puslede med sine små når det hele var overstået;) Og hold da op hvor jeg var klistret til.....
Efter endt ormekurbehandling fik alle lidt Zoolac for at beskytte deres små maver... og ikke så snart jeg begyndte at ville give dem det, strittede de igen imod af alle kræfter, indtil de fik smagt det de fik i munden, kunne ønske at jeg havde haft et kamera til at filme deres forundring og glæde i de små øjne over at dette smagte jo godt;)
Det er jo ikke fordi at de har orm, men for at sørge for at de ikke får det. At gå med lirem og seler er meget vigtigt, når det gælder hvalpenes sundhed!
Har gjort klar til besøg til den lille tric. dreng Sebastia, helt fra Norge;) og mig som overhovedet ikke snakker, skriver, læser Norsk, samt tit slet ikke forstår Norsk... har allerede haft nogle problemer med at tyde en del af de ord, der har stået i de mails vi har fået fra familien, så hvordan kommer det ikke til at gå;)
Men det bliver en helt igennem spændende dag at lære en ny familie at kende;) og så er det jo heldigvis også meget snart fredag;)


Today the little ones good treatment for worm as a precoursion, not because that they have worms. The health of the pups is very important!! and keeping them healthy even more important.
But that was a kind of a battle, those little bodies could twist and turn in many directions, but luckily I have some experience in this matter, so about 2/3 of the product actually ended in their stomacks, the rest ended on me;)
More we are getting the home ready for a visit from Norway to the little Tric boy Sebastia, Me who have so many troubles in understanding the language.... hi hi this will be exiting to see how this goes.
And then it is soon friday - happy, exited and more;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar