søndag den 7. oktober 2012

Tiden går....


Der er så mange ord der skal ud, så mange ting der skal beardejdes og i den proces havde jeg helt glemt kraften i det skrevne ord, hjælpen at få sat tingene på papir... Så derfor er jeg vendt tilbage til min blog, der har stået helt alene alt for længe.

Jeg arbejder pt på at blive færdig med mit speciale, at opnå min drøm, der startede, da jeg var 8-9år gammel, hvor jeg satte ord på mit ønske om et mål... jeg ville være forsker... nu siger jeg det på en anden måde - jeg er akademiker og begyndende forsker og JEG ELSKER DET! men og hvorfor pokker er der altid det her pokkers men... jeg er endnu ikke helt færdig til at nå målet, jeg mangler "lige" at få skrevet specialet, få det afleveret og bestå eksamen.
Enkelt ville nogen sige, men det er sværere end man lige tror, for at skrive det tekniske sprog er sværere for mig, idet min egen tiltro til, at jeg kan skrive det godt og fyldsetgørende er næsten lig nul. Jeg er kommet langt mht min selvtillid, dog mht førnævnte punkt er der stadig rigtig lang vej og så lidt tid til at nå det på....

Nu er der dog sat nye mål eller rettere det overordnede mål er uændret, men der er sat delmål frem mod slutmålet, deadlines skal overholdes, ord skal fældes på papir, for jeg ved, at når jeg når slutpunktet - som jeg når vær ikke i tvivl om dette - så vil jeg føjes den sejr til gruppen af sejre hvor jeg har overvundet ting, som virkede uoverkommelige.

Dog kan jeg ikke gøre dette helt alene, for uden støtten fra venner og familie og ikke mindst opmuntringen fra mine hunde til at have et positivt sind, så ville jeg ikke kunne nå mine mål, mine drømme mine håb, så for dette er jeg altid taknemmelig.

At livet kan være en kamp, det kender vi vist alle til, og nogen gange synes kampen for hård og umuligt at overvinde, hvor andre gange er det overkommeligt at nemt. Man glemmer oftest hvor stark man er, og vigtigst at man ikke er alene...

så nu skal der skrives ;)

As time passes....
The writen word is powerfull, but that have been hidden away in my memories for a while, though now I have found my way back to my blog and the to writen word.
At the moment Im trying to finally reach my dream my goal of getting my master degree in biolobi-biotechnology, but there is still a huge step to walk before im done... I need to get my own confidence in myself up, so I trust myself that what I write in the thesis is well writen... that is harder than it might seem. But Im not giving up - Im no quitter ;) So new part-goals/deadlines toward my final dream have been made and I will reach my dream.
When I reach the dream - I will be able to put a master degree on the list of things, that some might have thought: why even do that, why not give up, lay back, do nothing... but Im a fighter, and I will probably always find a fight that I challenge myself to do, to test my strength.
But I have to say that without the positive encouragement from family and friends, and the positive thinking my dogs daily provides me with - I would not be able to sit and write these word, without them all I would not be the person I am now, and for that Im forever thankfull.
So now it is time to write ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar